zaterdag 9 juni 2012

Weefsters in de Tuin der Juwelen



               Herinnering

               De zon schijnt op die hoogte vinnig fel
               En ik was al een halve dag op sjouw
               In de befaamde Tuin van de Juwelen

               Vanuit zo'n kleurrijk Tibetaans gebouw
               Weerklonk gezang uit jonge vrouwenkelen:
               Toen ik een deur voorzichtig opendeed

               Zag ik tien meisjes, ieder om te strelen
               Met rappe handen weven aan een kleed
               Hun zang klonk ijl en teer als snarenspel

               Het was zo puur en zo onopgesmukt
               Ik stond een uur tegen de muur gedrukt

Dit schreef ik na een reis naar Tibet over die weefsters en gelukkig heb ik het opgenomen op een cassettebandje, zodat jullie mee kunnen genieten als je volgende link aanklikt:
Weefsters, maar die werkt godverdomme niet, dus je moet naar youtube, zoek het maar uit, doe ook maar eens wat moeite, het filmpje downloaden uit mijn bestand lukte ook al niet. Zit ik hier ^%$#! een teer en gevoelig onderwerp te behandelen krijg je die %$#@! techniek weer. Een fijnbesnaard mens wordt zo wél op de proef gesteld. Ben ik dáárvoor naar Gods gelijkenis geschapen om %$#@ door zo'n computer, afijn, ik ga een boek lezen. Maar ze zongen hartstikke mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten