zaterdag 26 januari 2013

Feest 17


Sint Maarten (11 november)         

 

                            Dit is voor mij, ik schenk de helft aan jou
                                                                                                                                                                                                                                                                                                         God wat een kou                                                                   Ik ben nog laat op sjouw
 Wat ik nu wou?                                                                 Is wat ik daar aanschouw
   Blue Curaçao!                                                            Ginds bij dat poortge­bouw 
    Door geen knowhow                                                  Een arme man of vrouw  
      Smaakt wat ik brouw                                              Bevangen door de kou? 
         Naar kabeltouw                                              Vers van het weefgetouw
           Komt daar een vrouw?                           Neem ik, mijn eed getrouw
 
             Die is voor mij                                 ( Ik schenk de helft aan jou )
 
               'Hallo juffrouw;                        Mijn mantel van mijn mouw
                 Nog laat op sjouw?’                         Die ik nu openvouw
                  Hé, ik wantrouw                          En na een sabelhouw
                    Die lichaamsbouw               De stakker toevertrouw
                      Asjemenou:                     ( Ik heb nu al berouw)                              

                        ‘Dit is voor mij?' 'Ik schenk de helft aan jou’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten