vrijdag 22 februari 2013

Dubbele moraal 11


Jezus stopt met de drank
 
'Geen druppel wijn zal ik meer tot mij nemen!
Voorgoed voorbij en afgelopen! Uit!
De drank brengt slechts ellende en problemen
Ik kick niet af met moeilijke systemen:
Als God mag ik karaktersterkte claimen
Dus stop gewoon. Een kloek en ferm besluit!'
 
Matth. 26:29: 'Ik zeg jullie: vanaf vandaag zal ik niet meer van de vrucht van de wijnstok drinken tot de dag komt dat ik er met jullie opnieuw van zal drinken in het koninkrijk van mijn Vader.'
 
Nou, nog eentje dan
 
Zal ik er op de valreep eentje nemen?
Dat ene slokje maakt toch niks meer uit?
Ik heb nu wel wat grotere problemen
Als prooi van de gevestigde systemen
Alleen daar ik mijn titel wilde claimen
Zodat ik nu mijn loopbaan hier besluit
 
Lucas 23:36: 'Ook de soldaten dreven de spot met hem, ze gingen voor hem staan en boden hem zure wijn aan, terwijl ze zeiden: 'Als je de koning van de Joden bent, red jezelf dan!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten