zondag 24 februari 2013

Dubbele moraal 13


De republiek Israël
 
Ik zou toch wel eens even willen weten
Had God niet ooit aan David dit beloofd:
'Jouw troon wordt eeuwig in jouw naam bezeten
En enkel door jouw nageslacht versleten?'
Heeft die belofte Hem alsnog gespeten
Of heeft Hij David toen een kool gestoofd?
 
2 Sam. 7:16: 'Jouw stel ik in het vooruitzicht dat je koningshuis eeuwig zal voortbestaan en je troon nooit zal wankelen.'
 
Eigen schuld
 
'Waarom wil toch geen mens meer van Mij weten?
Ondanks het prachtigs dat Ik heb beloofd?
Een kerkbank wordt nog nauwelijks bezeten
Mijn aanhang wordt totaal voor gek versleten
En kerkbezoek heeft menigeen gespeten
Ze worden liever in de hel gestoofd'
 
2 Sam. 7:25: 'Welnu, HEER, mijn God, houd u dan ook aan de belofte die u aan mij en mijn koningshuis hebt gedaan en doe uw woord voor altijd gestand. Dan zal uw naam voor altijd in ere worden gehouden.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten