maandag 25 februari 2013

Dubbele moraal 14


Onze God kan alles!
 
God geeft de vijand stevig op zijn donder
Hij slaat ze met de pest, hij maakt ze ziek
Met hagelstenen krijgt Hij ze er onder
Steeds komt Hij met een wonderbaarlijk wonder
Dat maakt nou onze Here zo bijzonder:
Voor elke vijand heeft Hij een techniek!
 
Hab. 3:4,5: 'Stralen komen uit zijn hand, waarin zijn kracht verborgen is. Voor hem uit gaat de pest, de koorts volgt hem op de voet.'
Ps. 50:3: 'Laaiend vuur raast voor hem uit, rondom hem wervelt een storm.'
Joz. 10:11: 'Toen hun vijanden de pas van Bet-Cheron afvluchtten, wierp de HEER vanuit de hemel grote hagelstenen op hen, tot aan Azeka toe.'
 
Machteloze woede

'Wat is dat nou voor nieuwerwets gedonder?
Kijk, daarvan word Ik nou als God goed ziek!
Ik hou Mijn volk met machtsvertoon eronder
En draai Mijn hand niet om voor weer een wonder
Maar heb, en ja dat ergert Me bijzonder
Geen middel tegen kennis en techniek'
 
Recht. 1:19: 'Met de hulp van de HEER maakte Juda zich meester van het bergland, maar het lukte niet om de bewoners van de laagvlakte te verdrijven, want die beschikten over ijzeren strijdwagens.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten