vrijdag 15 februari 2013

Dubbele moraal 5



God wil geen offers

God zal geen mensenoffers van u vragen
Ook dierenoffers zijn niet naar Zijn wens
Op vieze zwartverbrande botten knagen
Dat wordt met weerzin door Hem afgeslagen
Veeleer ziet Hij met innig welbehagen
Wanneer je lief bent voor je medemens

Jer. 6:20: 'Wat heb ik aan wierook, uit Seba gehaald, aan kalmoes uit een ver land? Jullie brandoffers aanvaard ik niet, jullie vredeoffers behagen mij niet.'
Jer. 7:21: 'Dit zegt de HEER van de hemelse machten, de God van Israƫl: Maak van je brandoffers maar vredeoffers: eet zelf het vlees maar op! Toen ik jullie voorouders uit Egypte leidde, heb ik hun nooit iets gezegd of voorgeschreven over brand- en vredeoffers.'
 
God wil bloed zien!
 
God mag graag wrede offers van u vragen
En mensenbloed dat is Zijn grootste wens
Zoiets zal niet aan Zijn geweten knagen
Geen mens of beest wordt door Hem afgeslagen
Dat eist Zijn souvereine welbehagen
Neem Jezus nou; dat was toch ook een mens?
 
Ex. 29:18: 'Verbrand de ram in zijn geheel op het altaar. Het is een brandoffer, een geurige gave die de HEER behaagt.'
Ex. 29:36: 'Elke dag moet je een stier als reinigingsoffer aanbieden.'
Lev. 27:29: 'Wanneer een mens eenmaal onvoorwaardelijk aan de HEER is gewijd, kan hij niet worden vrijgekocht; hij moet ter dood gebracht worden.'.Ez. 20: 26: 'Met hun eigen offergaven maakte ik hen onrein, hun eerstgeboren kinderen liet ik hen offeren, opdat ze in ontzetting zouden beseffen dat ik de HEER ben.''

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten