woensdag 20 februari 2013

Dubbele moraal 9


Je moet alles pikken
 
'Discipelen! Ik ga je weer wat leren:
Wanneer men toeslaat op je rechterwang
Dan moeten jullie prompt de wangen keren
Je vijand op de linker attenderen
En die óók laten slaan: niet protesteren
Hou al je haat en wraakzucht in bedwang'
 
Matth. 5:39: 'En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren.'
 
Ik hoef niet alles te pikken!
 
'Waarom die knapen mij nou mores leren?
Ze slaan Me zomaar op Mijn rechterwang!
En dat niet één of twee maar wel drie keren!
Mag Ik er u hier wel op attenderen
Dat ik hiertegen fel wil protesteren?
Hou deze lomperiken beter in bedwang!'
 
Lucas 22:63: 'Ze blinddoekten hem en zeiden: 'Profeteer nu maar, wie is het die je geslagen heeft?'
Joh. 18:23: 'Jezus zei: 'Als ik iets verkeerds gezegd heb, zeg dan wat er verkeerd was, maar als het juist was, waarom slaat u me dan?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten