dinsdag 5 maart 2013

Dubbele moraal 22


Jezus:
 
'Johannes kan zich met de grootste meten!
Elia is terug in de woestijn!
Geen is er in de lange lijst profeten
Die vromer in een sprinkhaan heeft gebeten
Mijn kleinste volger, laat ik echter weten
Zal stukken groter dan Johannes zijn'
 
Matth. 11: 11: 'Ik verzeker jullie: er is onder allen die uit een vrouw geboren zijn nooit iemand opgetreden die groter was dan Johannes de Doper; maar in het koninkrijk van de hemel is de kleinste nog groter dan hij.
Matth. 11: 14: 'En voor wie het wil aannemen: hij is Elia die komen zou.'
 
Johannes:
 
'Hoezo Elia? En dat rare meten!
Hij zat, denk ik, te lang in de woestijn
Dat heb je af en toe met die profeten
Hij is, geloof ik, erg op mij gebeten:
Eerst groot, dan klein; ik wil ook wel eens weten
Hoe kun je kleiner dan de kleinste zijn?'
 
Joh. 1: 20: Hij gaf zonder aarzelen antwoord en verklaarde ronduit: 'Ik ben niet de messias.' Toen vroegen ze hem: 'Wie bent u dan? Bent u Elia?
Hij zei: 'Die ben ik ook niet.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten