woensdag 6 maart 2013

Dubbele moraal 23


De dominee 
 
Ik breng als predikant steeds deze tijding:
Steek toch je kop niet zelf in deze strop
Bestrijdt de alcohol- en drugverspreiding
De Heer haat wie bezwijkt voor de verleiding
Verslaving is alleen maar zelfkastijding
Dus bid en sport en zoek een fijne job!
 
Jak. 1:13: 'Wie in verleiding komen moet niet beweren: 'Die verleiding komt van God.'
Want God stelt niemand aan de verleiding bloot, zoals hij zelf ook niet door iets slechts in verleiding kan worden gebracht.'
 
De boodschapper
 
'Ik breng alweer geen vreugdevolle tijding
Die vent heeft elke keer een reuzestrop
Een roofmoord, hagel, vogelpestverspreiding
Zo af en toe kom ik in de verleiding
Geen post te brengen; steeds die zelfkastijding!
Het is een triest geval, die arme Job!'
 
Job 2:3: 'De HEER vroeg aan Satan: 'Heb je ook op mijn dienaar Job gelet? Zoals hij is er niemand op aarde: hij is rechtschapen en onberispelijk, hij heeft ontzag voor God en mijdt het kwaad. Ja, hij is nog even onberispelijk als altijd, en jij hebt me er toe aangezet hem zonder reden te gronde te richten.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten